loading...
امیردانلود-وب سایت دانلود رایگان
اطلاعیه ها
وبسایت امیر دانلود 
Admin بازدید : 123 دوشنبه 24 شهریور 1393 نظرات (0)

مقدمه: ماوس کهنه و قدیمی‌تان شما را در هنگام انجام بازی‌هایی مثل Battlefield4، Team Fortress2 یا DOTA لنگ می‌گذارد؟ در این مقاله نتایج آزمایش و اطلاعات پنج ماوس مطرح را که می‌توانند تجربه بازی‌سازی شما را متحول کنند، گردآوری و ارائه کرده‌ایم.

هرچند کارت‌های گرافیکی و پردازشگرها می‌توانند هم ظاهر زیباتری به بازی‌ها ببخشند و هم باعث اجرای روان‌تر و یکدست‌تر آنها شوند، اما تعداد معدودی از قطعات پی‌سی‌ها به اندازه موس‌های کوچک و محقر در ایجاد تجربه برتر بازی‌سازی مهم و تأثیرگذار هستند. با انتخاب یک ماوس مناسب می‌توانید دشمنان خود را با سرعت و دقت بالا قلع و قمع کنید. در حالیکه ماوس‌های‌ نامناسب، چیزی غیر از یک بازی سرد و پر از تلفات و دست‌های خسته و دردناک برای خود گیمر و نتیجه‌ای هم غیر از شلیک‌ گلوله‌هایی که در اسلحه گیر می‌کنند و هرگز شلیک نمی‌شوند و سربازانی که یکی بعد از دیگری کشته می‌شوند، به بار نخواهد آورد.
ما در این مقاله پنج تا از جدیدترین ماوس‌های گیمینگ را گردآوری کرده‌ایم تا با مطالعه ویژگی‌های هر یک دریابید که کدامیک میز کار شما را کامل‌تر‌ و نیازهای شما را بهتر برآورده می‌کند.

تعدادی از این ماوس‌ها وزن‌های قابل تغییر (سفارشی) دارند، در حالیکه برخی دیگر به دکمه‌های اسنیپر (نشانگر اسلحه) مجهز هستند که می‌توانند دقت نشانه‌روی گیمر را در لحظات حساس تا حد زیادی بهبود ببخشند. حتی در یکی از مدل‌ها یک واحد جداگانه برای نمایش اطلاعات حساسیت و پروفایل تعبیه شده است. برای خرید این ماوس‌ها نیازی نیست بانک بزنید! چون قیمت‌ ماوس‌های این مجموعه تست شده از 45 پوند شروع می‌شوند که برای اغلب افراد قابل پرداخت است.


CM Storm Reaper
CM Storm Reaperمقدمه: پانل متحرک آلومینیومی و عملکرد موجه هسته نمی‌تواند برخی از مشکلات آزاردهنده Reaper را مخفی کند.     
ماوس جدید Reaper شرکت CM Storm یکی از ارزان‌قیمت‌ترین ماوس‌های این مجموعه تست شده است. بخش بیشتر این ماوس از پلاستیک ساخته شده است، اما با یک صفحه بزرگ آلومینیومی تزئین شده که نیمه پشتی قاب را دربرمی‌گیرد. اسکرول ویل (چرخ وسط ماوس) بیرون زده آنهم از جنس فلز است. 145 گرم وزن برای یک ماوس چندان زیاد نیست، اما طول 111 میلی‌متری Reaper آنرا به کم‌طول‌ترین ماوس در مجموعه ماوس‌های این تست بدل کرده است. در مجموع خود ماوس کوچک و جمع‌ و جور به نظر می‌رسد.
صفحه آلومینیومی فقط برای خودنمایی نیست-چون می‌توان آنرا از جا درآورد. این صفحه بوسیله یک پیچ‌ در کف ثابت نگه داشته می‌شود. در نتیجه وقتی این پیچ را از جا درمی‌آوریم، صفحه لیز می‌خورد و بیرون می‌آید. می‌توانید این پانل را رنگ کنید و یا با پانلی که خودتان طراحی کرده‌اید یا دوست دارید، تعویض کنید. با این وجود جای تعجب دارد که چرا CM Storm تا به حال هیچ طرح اضافی برای این صفحه از طرف خودش ارائه نکرده است.
در عین حال، خود ماوس برای کاربرانی طراحی شده که عادت دارند آنرا در دست بگیرند، اما سر و شکل سنتی ماوس-چون هیچ قوز یا بیرون‌زدگی بزرگی در لبه این وسیله وجود ندارد-استفاده از آنرا، در حالتی هم که با نوک انگشت نگه داشته شده، راحت و ساده می‌کند. هر چند همین خود ویژگی تطبیق‌پذیری را به سایر ویژگی‌های Reaper اضافه می‌کند، اما طراحی جمع و جور آن باعث می‌شود تا افرادی که دست‌های بزرگی دارند، در هنگام نگه داشتن آن در کف دست‌های خود تا حدی دچار درد و گرفتگی عضلات شوند.
در زیر روکش (کلاهک)، Reaper به همان حسگر Avago ADNS-9800 مجهز است که در مدل‌های Corsair و Gamdias هم به چشم می‌خورد. این ماوس تا رزولوشن dpi8200 را مدیریت می‌کند، اما مطابق معمول، این رزولوشن بیش از حد حساس است. Reaper را می‌توان در میانه بازی روی چهار سطح رزولوشن مختلف تنظیم کرد، با این وجود وضعیت‌های پیش‌فرض آن بر روی 800، 2400، 5600 و 8200 نقطه در اینچ (dpi) تنظیم می‌شوند. به عقیده ما، دو تنظیم اول بسیار کند و کم‌سرعت و دو تنظیم آخر بسیار تیز و پرسرعت هستند. بعلاوه، تنظیم انتخابی شما هیچ بازخورد عینی در ماوس ایجاد نمی‌کند، به همین دلیل وقتی چیزی را انتخاب می‌کنید، برای اینکه عملاً ببینید چه چیزی را انتخاب کرده‌اید، مجبور هستید ماوس را چند باری تکان بدهید.
با این وجود، این چهار امکان قابل سفارشی‌سازی هستند. محورهای X و Y را می‌توان به صورت جداگانه تنظیم کرد. گزینه‌هایی هم برای تنظیم حساسیت، سرعت دابل کلیک و زمان واکنش وجود دارند. می‌توان بر اساس تخصیص دکمه‌ها و ماکروها، پروفایل‌ها را ذخیره کرد، اما فقط سه پروفایل موجود و قابل دسترس هستند-در حالیکه در مقام مقایسه، Mionix قادر به ذخیره‌سازی پنج پروفایل است. علاوه بر این، هیچ امکان و گزینه‌ای برای انضمام پروفایل‌ها به برنامه‌های کاربردی وجود ندارد. نکته دیگر اینکه، باوجودیکه گزینه‌هایی برای روشن و خاموش کردن نور LED، چشمک‌زن کردن چراغ‌ها و تغییر حساسیت آنها وجود دارد، نمی‌توانید رنگ آنها را از سفید پیش‌فرض تغییر دهید، با این وجود این چندان عیب و ایراد چندان بزرگی محسوب نمی‌شود.
این ماوس در حین بازی‌های شدید و پرهیجان عملکردهای متفاوتی از خود نشان داد. با این وجود، خود ما به لطف زیره تفلون بکار رفته در Reaper، در هنگام حرکت کردن و سر دادن آن بر روی میز کار با هیچ مشکلی مواجه نشدیم. بعلاوه، دکمه اسنیپر و دو دکمه شستی آنهم همگی به راحتی قابل دسترس بوده و مکانیزم فشار رضایت‌بخشی دارند. دو دکمه انگشتی اصلی هم پرسرعت و واکنشی بودند، با این وجود در هنگام کلیک سریع جلوی ماوس کمی به سمت جلو خم می‌شد و این در حالی بود که دکمه‌ها به طرف جلوی وسیله تاب می‌خوردند. نکته دیگر اینکه، هر چند چرخ آلومینیومی ماوس سطح بافت‌داری دارد، اما به اندازه چرخ‌های دارای روکش کائوچویی، سفت و محکم گیر نمی‌کند. همچنین در قیاس با چرخ روی Mionix، فشار دادن آن تاحدی مهارت بیشتری می‌طلبد.
نتیجه‌گیری
Reaper قیمت وسوسه‌‌کننده‌ای دارد، اما از اشکالات آنهم نمی‌توان غافل بود، از جمله اینکه در هنگام استفاده شدید و پرکاری، به سمت جلو تمایل پیدا می‌کند و چرخ آلومینیومی آنهم به اندازه چرخ‌های دارای روکش کائوچویی سایر ماوس‌ها مسئولیت‌‌پذیر و حساس نیست. اما بعنوان نکات مثبت آن باید گفت که قابلیت‌‌های سفارشی‌سازی فراوانی دارد، اما در مجموع Mionix Naos 8200 در مقایسه با آن انتخاب و خرید بهتری است.
جدول امتیازات
طراحی: 40/31
ویژگی‌ها: 35/26
ارزش: 25/20
سازنده: www.cmstorm.com
عرضه‌کننده: www.cclonline.com
 
ویژگی‌های مثبت: صفحه آلومینیومی قابل جابجایی؛ قیمت پایین؛ حذف دکمه‌های جانبی
ویژگی‌های منفی: عدم امکان سفارشی‌سازی؛ تاب برداشتن دکمه‌ها به سمت جلو؛ لغزان بودن اسکرول ویل
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

CORSAIR Vengeance M65
CORSAIR Vengeance M65مقدمه: Vengeance M65 یک ماوس باکیفیت با قیمت حقیقتاً ناچیز است.
Vengeance M65 که جانشین Crosair M60 ارائه شد، در بررسی‌های قبلی واقعاً ما را تحت تأثیر خود قرار داد. این ماوس ارزان‌قیمت‌ترین ماوس در این مجموعه تست شده است، اما از نظر ظاهری هیچ شباهتی به وسایل جانبی ارزان‌ ندارد. بعنوان مثال، وقتی آنرا به پشت می‌چرخانید، یک اسکلت آلومینیومی مشاهده می‌کنید که به سمت بالا یعنی به سمت دکمه‌‌های اصلی در جلو و پشتی انحنادار آن گسترش پیدا می‌کنند. این اسکلت استحکام دلچسبی به M65 داده است. همچنین، وزن‌های کمینه و بیشینه 120 و 135 گرمی آنهم در بین مجموعه ماوس‌های تست شده، کمترین است.
کیفیت ساخت خوب و مناسب این ماوس با طراحی دلنشین آن همراه شده است. پلاستیک مات راحت بکار رفته در کنار لبه‌های زبر و محکم باعث می‌شود تا هم انگشت‌های دست و هم انگشت‌های شصت مانند دستگیره عمل کنند. با این وجود، مثل M60، پشتی به سرعت لیز می‌خورد و جاخالی می‌دهد-این وسیله برای نوک انگشت‌ طراحی شده است، نه کف دست. همچنین M65، درست مانند M60، سه وزن، دو تا در قسمت جلو و یکی در قسمت عقب، دارد و بنابراین هر کاربری می‌تواند مرکز ثقل را بر اساس خواست و دلخواه خود تنظیم کند.
هرچند بخش بیرونی ایندو ماوس تا حد زیادی شبیه به هم هستند، اما Corsair از یک حسگر جدید بهره گرفته است. این حسگر Avago ADNS-9800 نام دارد که در ماوس‌های CM Storm و Gamdias هم بچشم می‌خورد و می‌تواند تا حداکثر رزولوشن dpi8200 را تحمل کند. این رزولوشن بیش از دو برابر رزولوشن M60 است، اما چندان هم ضرورتی ندارد، چون رزولوشن بالاتر از dpi4000 عموماً بسیار حساس‌ محسوب می‌شود. M65 به صورت پیش‌فرض سه تنظیم رزولوشن مختلف-800، 2400 و dpi6000-دارد، اما تمامی آنها در نرم‌افزار قابل سفارشی‌سازی هستند. ابزار نرم‌افزار هم خوب و مناسب است و از چندین پروفایل پشتیبانی می‌کند.
علاوه بر آن باید به وجود یک دکمه اسنیپر قرمزرنگ بزرگ اشاره کرد که در لحظاتی که به دقت بالا و فوق‌العاده‌ای نیاز است، حساسیت را کاهش می‌دهد. با این وجود، مانند مدل قدیمی‌تر، استفاده از آن نیازمند مهارت و کارآیی است، چون باید آنرا پایین نگه دارید-این حرکت ناشیانه‌ای است که دقت را کاهش می‌دهد. در عین حال، دو دکمه شستی در لبه سمت چپ M65 باریک هستند و دو دکمه بالایی خود وسیله هم حساسیت را تنظیم و تعدیل می‌کنند. یک LED آبی سه‌ردیفی در قسمت وسط جای گرفته که گزینه انتخاب شده را نشان می‌دهد. این دکمه‌ها بدون کوچکترین مسأله و مشکلی کار می‌کنند، اما پیش از ثبت هر وارده‌ای باید کمی فشرده شوند. LEDهای آبی را هم نمی‌توان سفارشی کرد و برحسب دلخواه تغییر داد که البته مشکل بزرگ و بغرنجی نیست. همچنین می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار، رزولوشن‌های سفارشی را به این دکمه‌ها و حتی دکمه اسنیپر، تخصیص بدهید.
با این وجود، M65 از جهت دیگری توجه ما را جلب کرد و آن اینکه، دکمه‌ها قابل اعتماد، واکنش‌پذیر و به راحتی قابل لمس هستند. به همین دلیل ماوس به راحتی در اطراف میز بازی و حرکت می‌کند. اسکرول‌ویل کائوچویی آنهم به راحتی گیر می‌کند و شکاف‌های آنهم در مقایسه با Mionix کمتر مشخص هستند. بخش اعظم چرخ دارای لبه‌ فلزی Corsair هم بیرون زده‌اند و همین استفاده از آنرا تا حدی راحت‌تر و ساده‌تر می‌کند.
نتیجه‌گیری
رقابت نزدیکی بین M65 و رقیب آن از Mionix وجود دارد، اما هیچیک برتری مشهودی بر دیگری ندارد. با این وجود، اگر مجبور باشیم، باید M65 را رتبه دوم قرار دهیم، چون دکمه اسنیپر آن عقب‌مانده‌تر است و طراحی کوچک‌تری هم دارد و همین استفاده از آنرا برای کاربرانی که به کف دست عادت دارند، دشوارتر می‌کند. بالعکس، اگر شما یک کاربر انگشتی و مشتاق ماوس‌های سبک‌وزن‌تر هستید، این ماوس انتخاب عالی و البته کم‌قیمت‌‌تری برای شما خواهد بود.

ویژگی‌های مثبت: طراحی چشم‌نواز؛ امکان تنظیم حساسیت و وزن؛ راحت و مناسب برای افرادیکه عادت به استفاده از انگشت دارند؛ قیمت فوق‌العاده مناسب.
ویژگی‌های منفی: محدودیت در پروفایل‌ها؛ ناشیانه بودن دکمه اسنیپر؛ پشتیبانی متوسط از امکان نگه داشتن آن در کف دست.
جدول امتیازات
طراحی: 40/37
ویژگی‌ها: 35/26
ارزش: 25/22
شرکت سازنده: www.corsair.com
عرضه‌کننده: www.pcworld.co.uk
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

GAMDIAS Zeus E-Sport Edition
GAMDIAS Zeus E-Sport Editionمقدمه: Zeus E-Sport Edition را باید ماوسی با وجود تمایز فراوان و عملکرد متوسط دانست.
Zeus E-Sport Edition شرکت Gamdias در همان نگاه اول چشم بسیاری را به خود خیره می‌کند و این به لطف مجموعه‌ای از ویژگی‌های آن که در هیچ جا و هیچ چیزی مشاهده نمی‌شود و البته قیمت ارائه نسبتاً بالای آن است. این ماوس، بیشتر از هر ماوس دیگری در این مجموعه تست شده، دکمه دارد. سه تا از این دکمه‌ها در بالای اسکرول‌ویل و چهار تای دیگر در امتداد لبه سمت چپ قرار دارند و از همین رو به راحتی توسط شست هر دو دست قابل استفاده هستند. یک دکمه دیگر هم به سمت بالا، در طرف چپ دکمه‌های اصلی، قرار دارد-یعنی در مجموع با یازده دکمه سر و کار دارید.
به صورت پیش‌فرض، دو دکمه از سه دکمه میانی حساسیت را تنظیم می‌کند و یک چراغ هم، بسته به نوع رزولوشن انتخابی، رنگ را تغییر می‌دهد. دکمه سوم هم یک مرورگر را برای بارگذاری سایت www.gamdias.com باز می‌کند. دکمه‌‌ای هم که در بالا سمت چپ قرار دارد، پروفایل‌‌ها را تغییر می‌دهد. رنگ LED اسکرول‌ویل هم بر حسب تنظیمی که برای آن انتخاب کرد‌ه‌اید، تغییر می‌کند. در نهایت اینکه، اگر از این ماوس در ویندوز استفاده کنید، دکمه‌های شستی به دکمه‌‌های جلو و عقب مرورگر و تنظیم کنترل ولیوم نگاشت داده می‌شوند.
نرم‌افزار هم چند گزینه در خود دارد؛ از جمله اینکه می‌توان شش پروفایل را ذخیره کرد که به امکان تنظیم رزولوشن‌ها به صورتی مستقل از محورها، سرعت اسکرول و کلیک کردن، سرعت‌های مختلف پولینگ و ماکروهای آن اضافه می‌شوند. رنگ‌های LED را هم می‌توان تغییر داد، با این وجود، از آنجاییکه از اغلب رنگ‌ها بعنوان نشانگرهای تنظیمات استفاده می‌شود، از تمامی گاموت‌ RGB نمی‌توان استفاده کرد. پسند ظاهر خود ماوس هم به سلیقه افراد بستگی دارد. در طراحی این ماوس از زیبایی‌شناسی افسانه‌ای اعلا، یک فونت به سختی قابل خواندن و پس‌زمینه شفاف شده بهره گرفته شده است.
مانند سه ماوس دیگر این تست، حسگر Zeus می‌تواند رزولوشن بسیار بالای dpi8200 را ایجاد کند، اما روی پیش‌فرض قابل قبول‌تر dpi3200 تنظیم شده است. این ماوس یکی از فقط دو ماوس دارای وزن است که پنج قطعه 5/4 گرمی را در پشت خود جای داده است. وقتی تمام این قطعات در ماوس قرار داده می‌شوند، Zeus 177 گرمی به سنگین‌وزن‌ترین ماوس این مجموعه تبدیل می‌شود، با این وجود خود ماوس بدون آنها هم محکم است. از آنجاییکه تمام وزنه‌‌ها در قسمت پشت وصل می‌شوند-برخلاف Corsair Vengeance M65 که دو وزنه در جلو و یک وزنه در پشت دارد-هیچ امکانی برای تنظیم مرکز ثقل وجود ندارد.
در قسمت زیرین هم سه اسکرول‌‌ویل تعبیه شده که سه پانل‌ جانبی Zeus را به سمت بدنه یا خارج از آن جابجا می‌کنند. با این وجود، چند میلی‌متر جابجایی تأثیر زیادی را در تست‌های ما نداشت. انگشت‌های شست و حلقه ما در حین تست استفاده از ماوس همواره راحت بودند، اما وقتی Zeus در راحت‌ترین تنظیمات خود قرار داشت، فقط انگشت کوچکمان کمی احساس فشردگی و جمع‌شدگی می‌کرد.
با اینحال، Zeus در حین تست‌های بازی واکنش‌های مختلف و متفاوتی از خود نشان داد. فقط تعداد دکمه‌ها باعث شده تا دو دکمه اصلی باریک‌تر از دکمه‌‌های اصلی سایر ماوس‌های تست شده در اینجا باشند؛ خود عمل کلیک کردن هم کمی کندتر و سنگین‌تر از اغلب ماوس‌های دیگر این تست است. اسکرول‌ویل کائوچویی آنهم گیرایی و چسبندگی بالایی ایجاد نمی‌کند.
نتیجه‌گیری
تعبیه دکمه‌های اضافی برای انتخاب تنظیمات رزولوشن و پروفایل‌‌های مختلف و همچنین تخصیص عملکردهای مختلف در حین بازی، هر چند می‌توانند بسیار کارآمد و مفید باشند، اما ضعف‌های اساسی Zeus را نمی‌پوشانند. Gamdias Zeus E-Sport Edition برای عضله‌ها احساس فشردگی و گرفتگی ایجاد می‌کند. پانل‌های جانبی قابل تنظیم آنهم تأثیر چندانی در رفع این نقیصه ندارند. Mionix Naos 8200 و Corsair Vengeance M65 هرچند لیست مختصرتری از ویژگی‌ها و خصوصیات دارند، اما هم کاربرد راحت‌تری دارند و هم ارزان‌قیمت‌تر هستند.

ویژگی‌های مثبت: دکمه‌های بیشتر در مقایسه با رقبا؛ پانل‌های جانبی قابل تنظیم؛ امکان تنظیم وزن
ویژگی‌های منفی: طراحی جمع و جور؛ سرعت ناچیز در عملیات‌های کلیک کردن؛ برخی از ویژگی‌های آن تأثیر چندانی در عملکرد ندارند.
جدول امتیازات
طراحی: 40/27
ویژگی‌ها: 35/28
ارزش: 25/18
شرکت سازنده: www.gamdias.com
عرضه‌کننده: www.novatech.co.uk
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

GIGABYTE Aivia Uranium
GIGABYTE Aivia Uraniumمقدمه: Gigabyte اولین ماوس برخوردار از یک صفحه نمایش همراه یو‌اس‌بی است.
Aivia Uranium تنها ماوس موجود است که ماژول همراهش را با خود دارد و همچنین، تنها ماوس بی‌سیم در مجموعه ماوس‌های تست شده در اینجاست. به ادعای شرکت Gigabyte این ست‌آپ ماوس را از قید و بند سیم‌ها رها کرده و تغییر پروفایل‌ها و تنظیم‌ها را راحت و ساده می‌کند.
قطعه ثانویه‌ای که Ghost Macro Station نام دارد، جعبه پلاستیکی کوچکی با یک صفحه نمایش 5/2 اینچی است که از طریق دو درگاه یواس‌بی به پی‌سی کاربر وصل می‌شود.
زاویه قاب را هم می‌توان تغییر داد. بعلاوه، این قاب یک کابل میکرو یواس‌بی درونکاری شده دارد که به ماوس شما وصل می‌شود. همچنین تمامی حافظه مورد استفاده برای پروفایل‌های Uranium را در خود جا داده است و به همین دلیل ماوس با استفاده از یک اتصال بی‌سیم 4/2 گیگاهرتزی ارتباط برقرار می‌کند.
به صورت پیش‌فرض، صفحه نمایش پروفایل جاری، میزان dpi و سرعت گزارش را نمایش می‌دهد. با یک ضربه کوچک به دکمه‌ای که در میانه قطعه قوس‌دار Uranium قرار دارد، می‌توان پروفایل‌ها را تغییر داد. یک دکمه دیگر هم در وسط ماوس سطح dpi را تغییر می‌دهد. این قطعه اطلاعاتی بیش از سایر ماوس‌های ذکر شده در این مقاله ارائه می‌کند. نمایشگر رزولوشن پایین آن ممکن است در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها تا حدی ارزان‌قیمت یا بی‌کیفیت جلوه کند، اما به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد. از Ghost Macro Station می‌توان برای ویرایش پروفایل‌ها، میزان dpi و نرخ‌ گزارش‌دهی هم استفاده کرد که به مراتب راحت‌‌تر از Alt و Tab کردن در جریان یک بازی برای بارگذاری نرم‌افزار است. با کج کردن اسکرول‌ویل به سمت راست می‌توانید به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید و همین هم به نحو موثری عملکردی مانند یک D-pad به آن می‌بخشد.
خود ماوس هم، با وجود لبه سمت چپی مرتفعی که به سمت پایین شیب برمی‌دارد، یکی از دلچسب‌ترین شکل و شمایل را در بین ماوس‌های این مجموعه دارد. طراحی این ماوس به نحوی است که به راحتی کف دست جا می‌گیرد. ارتفاع زیاد دکمه‌ها، استفاده از یک ماده نرم در قسمت فوقانی که به راحتی در دست جا می‌گیرد و یک پرداخت سفت و زبر در طرفین کار را راحت‌تر می‌کند. همچنین این یکی از ماوس‌های موجود در این تست است که با طراحی کمینه‌ای عرضه و ارائه شده است-مثلاً تنها LED بکار رفته در آن یک نشانگر کوچک باطری است.
به دلیل نصب دو باطری AA، وزن Uranium به 170 گرم می‌رسد. بعلاوه، Uranium یکی از مرتفع‌ترین و طویل‌‌ترین ماوس‌های این تست است و به همین دلیل، طراحی راحت این ماوس با حس استحکام آن تکمیل شده است. بعلاوه، Uranium تنها ماوس این تست است که به حداکثر مقدار dpi8200 نمی‌رسد. هرچند این ویژگی را می‌توان به نوعی ایراد دانست، اما مسلماً نقیصه‌ای برای آن محسوب نمی‌شود، چون حساسیت حداکثر dpi6500 لیزر داخل Gigabyte Aivia Uranium بسیار بیشتر از چیزی است که هر کاربری نیاز دارد. بعلاوه، یکی از تنظیمات پیش‌فرض Uranium، dpi3200 است که حقیقتاً ایده‌آل و مطلوب است.
این ماوس در هنگام بازی قابل اعتماد ظاهر شد و هیچ تأخیر بی‌سیمی هم در آن مشاهده نشد. پدهای واقع در کف وسیله هم هیچ اصطکاکی ایجاد نمی‌کند. علاوه بر آن باید به وجود یک جفت لامپ، دکمه‌های تند و تیز و یک اسکرول‌ ویل قابل اعتماد اشاره کرد. تنها نگرانی مربوط به ویژگی‌های جانبی Uranium می‌شود؛ از جلمه اینکه دو دکمه قابل سفارشی‌سازی در لبه سمت چپ تعبیه شده‌اند که به فشار غیرحساس هستند، دو دکمه شستی آن ضعیف به نظر می‌رسند و غلطک dpi آنهم در عمل تا حدی لق و سست می‌نماید.
نتیجه‌گیری
Uranium ماوسی جذاب و محکم با دکمه‌های راحت و مسئولیت‌پذیر و قدرت عمل خوب است. علاوه بر این، به کمک Ghost Macro Station می‌توان، بدون نیاز به خروج از بازی‌، به راحتی تنظیمات و پروفایل‌ها را ویرایش کرد. البته Uranium بدون اشکال هم نیست، از جمله اینکه در هنگام استفاده راحت‌تر و رضایت‌بخش‌تر از بسیاری از ماوس‌های ارزان‌قیمت دیگر نیست. به تمام این دلایل، بجز مواردیکه مجبور به استفاده از Ghost Macro Station هستید، توصیه می‌کنیم در پول خود صرفه‌جویی کرده و در عوض آن مدل‌های Mionix یا Corsair را تهیه کنید.

ویژگی‌های مثبت: وجود صفحه نمایش تغییر تنظیمات را راحت‌تر می‌کند؛ کیفیت ساخت فوق‌العاده؛ مناسب بودن عملکردهای کلیدی
ویژگی‌های منفی: قیمت بالا؛ وجود چند دکمه سست و بی‌دوام؛ بلااستفاده بودن صفحه نمایش برای بسیاری از افراد   
جدول امتیازات
طراحی: 40/34
ویژگی‌ها: 35/29
ارزش: 25/17
شرکت سازنده: www.gigabyte.com
عرضه‌کننده: www.lambda-tek.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

MIONIX Naos 8200
MIONIX Naos 8200مقدمه: در Naos 8200 به امید ارتقاء راحتی و کیفیت، برخی ویژگی‌ها نادیده گرفته شده است.
Mionix Naos 8200 از چند سال پیش در لیست برترین‌های بسیاری از مجلات کامپیوتری مورد قرار گرفته است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این موس انتظارات بسیاری را برآورده می‌کند. این ماوس جدید در مقایسه با جد خود چندان تفاوت قابل ملاحظه‌ای ندارد، اما چند تغییر بزرگ در قسمت داخل خود داشته است؛ از جمله اینکه، Mionix یک حسگر جدید در 8200 تعبیه کرده. Naos 8200 قادر به ایجاد رزولوشن dpi8200 است و در نتیجه از این نظر با سه ماوس دیگر این تست برابری می‌کند. با این وجود حتی بی‌اعصاب‌ترین گیمرها هم به ندرت به سراغ رزولوشن‌های بالاتر از dpi4000 می‌روند.
به صورت پیش‌فرض، dpi4000 تنظیم حساسیت متوسط Naos 8200 است-دو سطح دیگر مثبت و منفی dpi2000 هستند. با اینحال، اگر هیچیک از این تنظیمات باز هم برای شما مناسب نیست، بکمک خود نرم‌افزار می‌توانید هم هر سطح و هم محورهای X و Y را به صورتی مستقل سفارشی کنید.
از نظر طراحی ظاهری، Naos 8200 تا حد زیادی شبیه به 3200 است و با همان پلاستیک نرم و نازکی پوشیده شده که به راحتی قابل در دست گرفتن است. بعلاوه، سر و شکل راحت آن برای هر دو گروه کاربران کف دستی و انگشتی مناسب است، چون در مقایسه با Corsair M65، دنباله طولانی‌تری دارد. Mionix فقط 151 گرم وزن دارد و در نتیجه از لحاظ وزنی رتبه میانی را در گروه ماوس‌های تست شده به خود اختصاص می‌دهد-حتی با وجود نصب سه وزنه، Corsair باز هم 16 گرم سبک‌تر است.
در نشانه‌‌گرهای اسکرول‌ویل، لوگو و حساسیت این موس‌ لدهایی کار گذاشته شده‌اند که به صورت پیش‌فرض به رنگ سبز هستند. با این وجود، بکمک نرم‌افزار که کل گاموت RGB و چندین الگوی مختلف چشمک‌زن یا درخشش نور را در خود دارد، سفارشی‌سازی را امکان‌پذیر می‌کند.
در ضمن، این نرم‌افزار گزینه‌های معمولی را ارائه می‌کند، از جلمه اینکه پنج پروفایل را می‌توان اصلاح کرد و تنظیماتی هم برای تغییر نگاشت دکمه، نرخ کلیک، سرعت پیمایش و شتاب‌ اشاره وجود دارند. عملکرد حسگر، فاصله لیفت‌، رنگ‌های LED و ثبت ماکرو را هم می‌توان به صورتی مستقل در هر پروفایل مدیریت کرد.
برخلاف بسیاری دیگر از ماوس‌های گیمینگ فانتزی و مملو از ویژگی، Naos 8200 طراحی تمیز و دلخواهی دارد، اما از چند ویژگی محروم است. بعنوان مثال، هیچ وزنه و دکمه اسنیپری برای تغییر سریع رزولوشن و در نتیجه افزایش دقت در نظر گرفته نشده است. با این وجود، این ماوس عملکرد چشمگیر و فوق‌العاده‌ای دارد. عملکرد کرسور هم همیشه نرم و روان است و چهار پد تفلون کفی آنهم حرکت بدون اصطلکاک را امکان‌پذیر می‌کند. دو دکمه شستی به راحتی قابل دسترس هستند و دکمه‌های اصلی هم همواره سریع و مسئولیت‌پذیر هستند.
جالب اینکه، اسکرول‌ویل در جبهه 8200 کار گذاشته شده است و در نتیجه به اندازه چرخ Corsair M65 بیرون‌زدگی ندارد. همین ممکن است در دست گرفتن آنرا در ابتدا مشکل کند، اما پرداخت کائوچویی جابجایی آنرا راحت می‌کند. این چرخ در مقایسه با چرخ Corsair فرورفتگی‌های عمیق‌تری هم دارد.
نتیجه‌گیری
Mionix Naos 8200 هرچند کمی گران‌تر از Corsair M65 است، اما در رتبه‌ای بالاتر از آن قرار می‌گیرد. اغلب کاربران مشتاق حرکات روان، سریع و واکنشی آن هستند. این ماوس ساخت بدنه خوبی هم دارد و برای هر دو گروه کاربران کف دستی و نوک انگشتی به یک اندازه خوب کار می‌کند. حالا که این ماوس تقریباً تمامی اصول اساسی را داراست، ما هم می‌توانیم نبود دکمه اسنیپر و قیمت نسبتاً بالای آنرا نادیده بگیریم.

ویژگی‌های مثبت: داشتن دستگیره‌های مختلف؛ عملکرد فوق‌العاده ویژگی‌های کلیدی؛ نرم‌افزار مناسب
ویژگی‌های منفی: نبود دکمه اسنیپر؛ اسکرول‌ویل کمی بیش از حد کوچک است؛ عدم امکان تنظیم وزن
جدول امتیازات
طراحی: 40/39
ویژگی‌ها: 35/26
ارزش: 25/22
شرکت سازنده: www.mionix.net
عرضه‌کننده: www.dabs.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
وب سایت امیردانلود از 27/10/1392 با هدف خدمت رسانی رایگان به هموطنان ایرانی شروع به کار کرد.و امیدوار است که با یاری شما عزیزان به بالاترین رتبه در بین سایتهای ایرانی دست پیدا کند.با حمایت از ما مارا در این راه تنها نگذارید از طریق صفحه فیسبوک و انجمن ما صفحه فیسبوک مدیر سایت:facebook.com/amirhh.fans به ما بپیوندید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما مطالب و محتوای سایت در چه حدی است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 432
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 365
  • باردید دیروز : 254
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,389
  • بازدید ماه : 2,546
  • بازدید سال : 12,731
  • بازدید کلی : 202,452
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات متنی

    تبلیغات شما در امیر دانلود

    تبلیغات شما در امیر دانلود

    تبلیغات شما در امیر دانلود

    تبلیغات شما در امیر دانلود

    تبلیغات شما در امیر دانلود

    تبلیغات شما در امیر دانلود